Distributielijsten worden gebruikt om e-mails te versturen naar een groep mensen, zonder dat je daarvoor elk e-mailadres apart moet ingeven.
Maak bv. een distributielijst aan voor alle leden van je verkoopsafdeling waarbij een e-mail naar sales@jouwdomeinnaam.com naar alle verkopers wordt gestuurd.
Maak een distributielijst aan voor je Basic mailbox
Met een Basic mailbox heb je twee mogelijkheden.
- Ofwel stel je een forward in op je mailbox naar meerdere e-mailadressen
- Ofwel maak je doorverwijzingen aan naar meerdere e-mailadressen
Maak een distributielijst aan voor je Exchange mailbox
Met een Exchange mailbox maak je eerst een distributielijst aan via het controlepaneel. Daarna voeg je contacten / e-mailadressen toe aan de lijst via je e-mailprogramma (bv. Outlook).
Volg eerst deze stappen in het controlepaneel:
- Ga naar “Mijn producten” > “E-mail hosting” > Klik op “Beheer” naast het domein van je mailbox.
- Kies in het menu links voor “Distributielijsten” en klik op “Distributielijst toevoegen”.
- Kies een naam, e-mailadres en beheerder voor je distributielijst.
- Klik op “Distributielijst aanmaken” om de lijst aan te maken en ga verder in Outlook om contacten toe te voegen aan je distributielijst.
![Distributielijst aanmaken](https://www.combell.nl/nl/help/wp-content/uploads/2019/10/distrbutielijsten-exchange-1-NL-1.png)
Volg daarna deze stappen in Outlook 2013 om contacten toe te voegen aan je distributielijst:
- Open het adresboek (In Outlook 2013 te vinden in het Start menu, onderaan de zoekbalk).
- Daar zie je normaal een lijst met contacten en distributielijsten. Klik op de distributielijst waar je e-mailadressen aan wil toevoegen.
- Klik op “Wijzig leden” om contacten (e-mailadressen) toe te voegen.
- Klaar? Klik op “OK” en daarna op “Toevoegen” om te bevestigen.
![Contacten toevoegen aan distributielijst](https://www.combell.nl/nl/help/wp-content/uploads/2019/10/distrbutielijsten-exchange-2-EN.png)