Gratis support via:  +31 (0)20 796 9999

Hoe kan ik mijn Basic mailbox configureren op iOS?

Volg deze stappen om je Basic mailbox in te stellen op je iPhone of iPad met iOS 15

  1. Ga naar “InstellingeniOS Instellingen
  2. Scroll naar beneden en klik op “MailiOS Mail instellingen
  3. Klik op “AccountsiOS Accounts toevoegen
  4. Klik op “Nieuwe accountiOS Nieuwe account toevoegen
  5. Kies onderaan voor “AndereiOS andere account toevoegen
  6. Kies voor “Voeg e-mailaccount toeiOS voeg nieuwe e-mailaccount toe
  7. Vul de gegevens van je e-mailaccount in. De naam die erbij moet verschijnen, het e-mailadres, het wachtwoord en een beschrijving (bv. Werk e-mail) die duidelijk is voor jou.
    Klik daarna op “Volgende“.iOS gegevens mailbox step 1
  8. Vul de ontbrekende gegevens in.

    Bij Server inkomende post vul je imap.mailprotect.be in.
    De gebruikersnaam is het e-mailadres van je mailbox.
    Het wachtwoord is het wachtwoord van je mailbox.

    Bij Server uitgaande post vul je smtp-auth.mailprotect.be in.
    De gebruikersnaam is ook hier het e-mailadres van je mailbox.
    En het wachtwoord is ook hetzelfde.

    Klik daarna op “VolgendeiOS instellen uitgaande en ingaande server
  9. Je toestel controleert nu alle instellingen. Ging alles goed, dan kom je op dit scherm waar je “Mail” aanvinkt en op “Bewaar” klikt. Je mailbox is nu klaar voor gebruik. iOS bewaar mail

Foutmeldingen

Soms zal je toestel de instellingen accepteren en melden dat de setup klaar is, terwijl er toch bepaalde informatie fout is of ontbreekt.
In dat geval zal jouw mailbox niet werken zoals het moet. Kijk je instellingen dus goed na.

Geen verbinding via SSL

Deze melding krijg je als je bij het aanmaken van je mailbox voor IMAP koos, maar een POP server invulde bij de inkomende server.
Kijk dus goed je instellingen na en gebruik imap.mailprotect.be als server inkomende post.

Updated on 17 juni 2022

Was this article helpful?

Related Articles