Gratis support via:  +31 (0)20 796 9999

Hoe kan ik Outlook Regels aanmaken?

Regels zullen je helpen om uw mailbox te organiseren – bepaalde mails gaan automatisch naar bepaalde mappen zodat je ze niet manueel moet sorteren.

Hieronder volgt een voorbeeld. Je kan onze webmail gebruiken om Regels aan te maken. En zij zullen meteen ook van toepassing zijn op elke mail client waarin je jouw account configureert.

Log in op jouw webmail:

  1. Log in op jouw controlepaneel.
  2. Ga naar het horizontaal menu bovenaan. Klik op ‘Mijn producten’.
  3. Zoek in het menu ‘Mijn e-mailadressen’ en klik erop.
  4. Zoek naar de domeinnaam die de Exchange mailbox gebruikt. Klik op de bijhorende knop ‘Beheer’.
  5. Kies in het menu links ‘Outlook Web Access’.Klik op 'Outlook Web Access'
  6. Je wordt doorgestuurd naar een login pagina. Jouw id zou al ingevuld moeten zijn. Tik jouw wachtwoord in, en meld je aan.Log in Outlook Web App
  7. Je bent er.Overzicht

Nu maak je de Regels aan.

  1. Ga naar het menu in de zijbalk links en zoek jouw map ‘Postvak IN’.
  2. Klik rechts erop, en uit het uitklapmenu kies je vervolgens ‘Nieuwe map aanmaken…’.'Postvak IN' > rechter muisklik > 'Nieuwe map maken'
  3. Laat ons die ‘Belangrijk’ noemen.Naam nieuwe map: belangrijk
  4. Ga naar de hoek rechts boven en klik op ‘Opties’.
  5. Een uitklapmenu wordt geopend. Kies ‘Regel voor Postvak IN maken’.'Opties' > 'Regel voor Postvak IN maken'
  6. Je komt nu in het deel ‘E-mail ordenen’ van uw Exchange Beheer.E-mail ordenen
  7. Klik onder ‘Regels voor Postvak IN’ op ‘Nieuw’.‘Regels voor Postvak IN’ > ‘Nieuw’
  8. Kies een actie. Voor dit voorbeeld kiezen we bij ‘Als het bericht is ontvangen van’ uit het uitklapmenu ‘het is ontvangen van…’.
  9. Nu moet je bepalen voor welke afzender de regel van toepassing is. Staat de afzender niet in jouw contacten, vul dan zelf de naam van de afzender in bij invulvak ‘Van…’ bij ‘Geadresseerde van bericht’ onderaan het venster. Bevestig met ‘OK’.Bepaal voor welke afzender de regel van toepassing is
  10. Bij ‘Doe het volgende’ kiest u ‘Bericht verplaatsen naar map…’.
  11. Klik op het uitklappijltje naast Postvak IN en kies de map ‘Belangrijk’. Bevestig met ‘OK’.Klik op uitklappijltje naast Postvak IN > map ‘Belangrijk’
  12. Klik op ‘Opslaan’.Klik op 'opslaan'
Updated on 27 februari 2020

Was this article helpful?

Related Articles